Wiosenny projekt - 21 III 2017
21 marca b.r., w naszej szkole, miała miejsce kolejna edycja innowacyjnej formy zajęć z różnych przedmiotów, których celem było kultywowanie tradycji związanych z Wielkanocą oraz czasem, jaki towarzyszy tym przygotowaniom – w klimacie wiosennym. Lekcje projektowe łamią typowy schemat zajęć w szkole, związany głównie z siedzeniem w ławkach, podziałem na tradycyjne przedmioty, koniecznością przyswojenia określonej partii materiału z danej jednostki lekcyjnej. W tym dniu uczniowie brali udział w różnorodnych warsztatach tematycznych, z możliwością osobistego wyboru, zgodnie z własnymi predyspozycjami i zainteresowaniami, pracując w grupach.
Propozycji było wiele, od zajęć typowo plastycznych: ”Wianek Pani Wiosny”, na których uczniowie wykonywali wianki, wykorzystane później w wiosennym korowodzie (koordynatorki p. A. Miszczyszyn i I. Dudkowska-Kulpa), po zajęcia polonistyczne, których celem było utrwalenie dwóch form pisemnych. Uczestnicy najpierw redagowali ogłoszenie - w imieniu Wiosny, następnie napisali do niej list, by już przybyła, a na końcu stworzyli kolorowy plakat z jej wizerunkiem. Całemu przedsięwzięciu towarzyszyła piosenka Marka Grechuty „Wiosna, ach to Ty” i taki też był tytuł i motyw przewodni tych warsztatów (koordynatorki p. J. Knap i A. Bartkowiak). Nie zabrakło zajęć w j. angielskim, które uczniowie rozpoczęli quizem z użyciem tablicy interaktywnej na temat tradycji wielkanocnych w Polsce i w Wielkiej Brytanii. W międzyczasie trwały warsztaty rękodzieła ze specjalnym udziałem zaproszonych gości – pań ze stowarzyszenia: „Nasza pasja” – Wł. Rudkowskiej i M. Berestek (koordynator p. J. Walczykiewicz). Nauczycielki matematyki p. K. Kujawa i A. Dziadowiec przygotowały zadania (tangramy, sudoku, magiczne kwadraty), które były rozwiązywane podczas turnieju międzyklasowego (w komisji zasiadała również p. E. Jarosz). Pomiędzy matematycznymi potyczkami trwały zawody sportowe, które dla wszystkich klas przygotowali, jak zawsze wytrwali do końca – n-le wych. fizycznego (A. Kmieć, D. Walentynowicz, A. Majewski). W świetlicy odbywał się również turniej tenisowy (prowadząca p. L. Seredyńska). Lekcja przyrody także przebiegała nietypowo: „Jem kolorowo, żyję zdrowo” – to hasło towarzyszące (koordynator p. B. Meger). Najpierw uczniowie przypomnieli sobie kolejność przemian, jakim podlega pokarm w czasie trawienia, wymienili produkty lekkostrawne i ciężkostrawne. Na te tematy każda grupa wykonała kolorowe makiety. Następnie wykonane zostały kolorowe kanapki i sałatki. Dla miłośników komputerów zostały przygotowane specjalne zadania w sali informatycznej, z wykorzystaniem programu Scratch. Uczniowie zaprojektowali wiosenną łąkę, do której animowali duszki w postaci różnego rodzaju owadów - motyle, pszczoły, trzmiele itp.(koordynator p. M. Walczykiewicz).