More Website Templates at TemplateMonster.com!

Rekolekcje wielkopostne - 26 III 2014

 

W dniach 26,27,28 marca 2014 roku odbyły się Rekolekcje Wielkopostne, pod tytułem "Ojciec Święty uśmiechnięty błogosławi dzieci z nieba, bo jest Święty". Naukę rekolekcyjną głosił ks. Andrzej Kościuczyk, sercanin misjonarz krajowy, i ks. Proboszcz Mirosław Socha.

Danuta Sioła

 

Tegoroczne rekolekcje uatrakcyjnił występ uczniów klas II w kabarecie pt. „Mitologia”, przygotowany przez p. J. Murat. Uczniowie mieli także możliwość obejrzenia spektaklu Teatru Edukacji i Profilaktyki „Maska” z Krakowa pt. „Moda na nieuczenie się”, który ukazywał problem nieuczenia się, wygodnictwa młodzieży, pokazywał modę na łatwe rozwiązania, które umożliwia bezmyślne korzystanie z Internetu. Celem spektaklu było uzmysłowienie młodym ludziom, iż korzystanie z „gotowców” pociąga za sobą przykre konsekwencje. Pokazywał też, że nauka kształtuje osobowość człowieka, że warto inwestować we własny rozwój, zmuszał młodzież do autorefleksji nad własną postawą moralną oraz nakłaniał do ewentualnej poprawy. Sentencją sztuki jest to, iż najwyższą wartością i potencjałem człowieka jest to, co ma w głowie.

Ważną punktem rekolekcji były warsztaty profilaktyczne dla uczniów klas I pt. „Poszukiwacze” oraz klas III „Zagubieni”. Zajęcia te poprowadziło dwoje trenerów z Centrum Rozwiązywania Problemów Społecznych z Warszawy. Warsztat „Poszukiwacze” traktował o wyznaczaniu celów i kształtowaniu swojej tożsamości, o umiejętności podejmowania właściwych decyzji, odkrywania swoich mocnych stron. Natomiast warsztat „Zagubieni” to dostarczenie uczniom wiedzy dotyczącej zarówno korzyści jak i zagrożeń, płynących z użytkowania Internetu.    Wskazywał on też na kształtowanie postaw sprzyjających podejmowaniu racjonalnych wyborów. 

Jednym z elementów rekolekcji była także możliwość sprawdzenia swojej wiedzy i umiejętności poprzez napisanie próbnych testów gimnazjalnych przez uczniów klas II i III.      Cel tego zadania to uświadomienie młodzieży kl. III, jakiego jeszcze trudu muszą dokonać, by ze spokojem podejść do właściwego egzaminu gimnazjalnego, a także racjonalnie zaplanować swój dalszy rozwój edukacyjny. Natomiast uczniowie kl. II mieli poczuć smak egzaminu oraz stanąć na wysokości zadania, czyli wykazać się swoją wiedzą i umiejętnościami już teraz, w klasie II. 

 

Bożena Mamzerowska