More Website Templates at TemplateMonster.com!

Młodzieżowa Rada Gminy - 18 III 2016

18 marca 2016r. uczniowie Liceum Ogólnokształcącego w Resku: Natalia Najderek, Daria Jaszczyk, Arek Werner, Wojtek Szydłowski, Filip Czura i Robert Strychalski pod opieką pani Agaty Popielarz uczestniczyli w posiedzeniu Rady Gminy Resko. Celem spotkania było uchwalenie propozycji zmiany uchwały dotyczącej Młodzieżowej Rady Gminy. Jako przedstawiciele społeczności szkolnej zapoznaliśmy radnych z naszą propozycją liczby kandydatów z poszczególnych oddziałów, tzn.  gimnazjum, liceum i szkoły zawodowej. Nasze stanowisko argumentowali: Natalia Najderek, Arek Werner i Robert Strychalski. Po wysłuchaniu wystąpień samorządowcy przychylili się do naszej propozycji, więc  obecna ilość mandatów wynosi: gimnazjum-3, liceum-6, szkoła zawodowa-1. Sukces nasz został zwieńczony wyjazdem do Szczecina  31 marca 2016 roku pod opieką pani Ewy Kurzyk. Zwiedziliśmy Muzeum Przełomów, w którym  obejrzeliśmy ciekawą ekspozycję,  ukazującą przełomowe momenty historii pomorskiej, począwszy od włączenia Szczecina w granice państwa polskiego, w wyniku porozumień poczdamskich w 1945 roku z uwzględnieniem momentów buntu społecznego (1970, 1981, 1989), które doprowadziły do odzyskania przez Polskę suwerenności w 1989 roku.

Mieliśmy także chwilę na spacer po historycznych Wałach Chrobrego oraz czas wolny.

Dzień był pełen wrażeń. W drodze powrotnej, okazji integracji, wspólnie omawialiśmy dalsze losy związane z działalnością Młodzieżowej Rady Gminy. Miło wspominamy tę wycieczkę i liczymy na więcej.