More Website Templates at TemplateMonster.com!

Wycieczka do Bydgoszczy - 30 V 2016

W poniedziałek 30 maja uczniowie klasy III B z Gimnazjum w Resku wyruszyli na trzydniową wycieczkę do Bydgoszczy.

Po dotarciu na miejsce czekała już na nas nasza przewodniczka, która oprowadzała nas przez dwa dni po Bydgoszczy. Okazała się nią Ewa – córka naszej wychowawczyni. Po pozostawieniu bagaży pojechaliśmy do Myślęcinka – to największy park miejski w Polsce, liczący  830 hektarów powierzchni, w odległości 5 km od ścisłego centrum miasta. Tam obejrzeliśmy okazy mineralne oraz skamieniałości i zwiedziliśmy ZOO.  Następnie wróciliśmy do centrum, by udać się w podróż tramwajem wodnym po Brdzie. W Bydgoszczy najbardziej zainteresowała nas rzeźba, „Przechodzącego przez rzekę”. Należy dodać, że przedstawia ona mężczyznę , który balansuje po linie rozpiętej pomiędzy brzegami Brdy. Fenomen polega na tym, że rzeźba przymocowana jest do liny tylko w jednym miejscu i nawet najmniejszy podmuch wiatru powoduje jej kołysanie, ale nigdy ona nie spadnie. Potem postanowiliśmy sprawdzić, dlaczego Bydgoszcz porównywana jest do Wenecji. Wkrótce okazało się, że swą nazwę zawdzięcza podobieństwu do tej prawdziwej, „pociętej” kanałami zabudowy północnowłoskiej Wenecji. Wenecję Bydgoską stanowi ciąg XIX-wiecznych kamienic, ustawionych wzdłuż rzeki Młynówki, naprzeciwko Wyspy Młyńskiej. Naprawdę to było wyjątkowe…

Drugi dzień zaczęliśmy od zwiedzania zespołu pałacowo-parkowego w Ostromecku. Z dużym zainteresowaniem wysłuchaliśmy jakże fascynujących opowieści przewodnika - p. J. Świetlika o dawnych właścicielach pałaców. Następnie w Starym Pałacu zwiedziliśmy muzeum fortepianów. W Nowym Pałacu naszą uwagę przykuła sala balowa. Budowle otoczone są 36-hektarowym parkiem krajobrazowym w stylu angielskim i włoskim.

Następnie udaliśmy się do Bydgoszczy obok Filharmonii Pomorskiej podziwialiśmy „fontannę tańczącą”. Po drodze widzieliśmy rzeźbę siedzącego na ławeczce wybitnego matematyka M. Rejewskiego,  który wraz z dwoma przyjaciółmi złamał kod Enigmy.  Po zobaczeniu atrakcji poszliśmy do Bazyliki św. Wicentego a Paulo w Bydgoszczy. Ewa Murat opowiedziała nam ciekawą historię tego obiektu sakralnego. Najbardziej wyczekiwany był jednak tzw., czas wolny, który spędziliśmy w galerii handlowej „Focus”.

W środę  zawitaliśmy  na Stare Miasto, gdzie odwiedziliśmy muzeum Mydła i Historii Brudu. Gdy weszliśmy  powitał nas piękny oraz przyjemny zapach mydła i olejków. Na Starym Rynku, zobaczyliśmy polskiego szlachcica, Pana Twardowskiego, który ukazuje się dwa razy dziennie w oknie jednej z kamienic. Koleją atrakcją było zwiedzanie słynnego Hotelu „Pod Orłem”, w którym, jak głosi legenda zatrzymał się sam Józef Piłsudski. Hotel był bardzo bogato ozdobiony, co zrobiło to na nas wielkie wrażenie.

Wycieczka była fascynująca oraz pełna wrażeń. Przekonaliśmy się jak pięknym miastem jest Bydgoszcz. Opiekę nad nami sprawowały - nasza wychowawczyni p. J. Murat oraz pani Klaudia Bartel – Litwin.