More Website Templates at TemplateMonster.com!

Od becika każdy klika - 10 II 2018

 

W dniach 9-10 lutego 2018 w Kołobrzegu odbyły się warsztaty pod wspólnym hasłem "Od becika każdy klika". W związku z tym, że w naszej szkole wykorzystujemy w pracy TIK, dyrektor szkoły oddelegował na szkolenie 12 nauczycieli bloku matematyczno-przyrodniczego. Na dwudniowych warsztatach każdy nauczyciel mógł znaleźć coś ciekawego do wykorzystania na swoim przedmiocie.  Nie jest żadnym odkryciem, że dzieci bardzo szybko uczą się obsługi telefonu, komputera czy robotów, bez względu na swój wiek. W związku z tym wielu nauczycieli wykorzystuje nowinki technologiczne na swoich lekcjach. Również nauczyciele naszej szkoły zainteresowali się nowym podejściem do nauczania.

Matematycy wraz z nauczycielem informatyki, zainspirowani zajęciami szkoleniowymi, znaleźli zastosowanie do wykorzystania na lekcjach tabletów oraz Ozobotów. Na początku przeprowadzone zostały lekcje pilotażowe, które miały na celu sprawdzić jak uczniowie naszej szkoły poradzą sobie z nowymi wyzwaniami.

Aby można było przeprowadzić takie lekcje, uczniowie na zajęciach z informatyki poznali sposób pracy z nowymi aplikacjami oraz nauczyli się pracować z Ozobotami. Zdobyte umiejętności ułatwiły pracę na matematyce, gdzie uczniowie mogli kształcić swoje umiejętności z podstawy przedmiotowej w nowy, bardziej przyjazny dla nich sposób. Następnie w klasie 7b i 7a przeprowadzone zostały lekcje matematyki z wykorzystaniem. W każdej klasie odbyły się zajęcia według różnych scenariuszy, co było podyktowane różnicami w realizacji podstawy programowej danej klasy. Uczniowie korzystali z aplikacji umożliwiającej odczytywanie kodów QR oraz z robotów zwanych Ozobotami. Mieliśmy nadzieję, że zajęcia spotkają się z aprobatą uczniów i tak też się stało. Uczniowie byli zachwyceni pracą na tabletach, dzięki którym skanowali kody QR. Pod kodami kryły się różnego rodzaju zadania. Na rozgrzewkę były trzy różne kody z grą "Milionerzy". Uczniowie mogli "wygrać milion" odpowiadając na sześć pytań w podobny sposób jak w grze telewizyjnej pod tym samym tytułem. Po rozgrzewce uczniowie skanowali kody z zadaniami, które wymagały logicznego myślenia oraz zachowania zgodnego z poleceniami. Te zadania nie były już jednakowe dla wszystkich, gdyż zależały od indywidualnej kreatywności uczniów. W nagrodę uczniowie mogli zaprojektować trasę Ozobota w kształcie dowolnego wielokąta, korzystając z karty kodów.

 

Agnieszka Janowska